SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Zacznij regularnie medytować

Napisane 05.11.2020 przez admin

Tagi: zdrowie psychika

Głównym celem medytacji jest pozbycie się stresu poprzez wyciszenie centralnego układu nerwowego. Wraz z wyciszeniem tego układu zaczynamy żyć chwilą obecną, jednoczymy się ze swoim ciałem, umysłem i duszą. Medytacja uspokaja ciało i umysł, co pozwala nam poradzić sobie z uczuciami będącymi źródłem stresu - złością, depresją, bólem czy strachem. Istnieje bardzo wiele metod medytacji i co najmniej tyle samo publikacji opisujących zasady ich stosowania. Postarajmy się wybrać jedną, która będzie najlepiej odpowiadała naszym potrzebom. Dobrym początkiem jest modlitwa, jedna z najstarszych form medytacji i pozytywnej afirmacji. Wykorzystajmy znane nam modlitwy i wyznaczmy sobie określoną porę dnia, kiedy będziemy je odmawiać. Im dłużej będziemy to robić, tym spokojniejsi i szczęśliwsi się poczujemy. Od modlitwy możemy przejść do innych form medytacji lub też pozostać przy tym, co już znamy - najważniejsze jest to, by znaleźć skuteczną metodę i nie ustawać w jej realizowaniu. Nawet przy napiętym planie dnia można znaleźć 5-10 minut, które przeznaczymy na wyciszenie umysłu. Możemy spróbować medytacji zaraz po przebudzeniu lub tuż przed samym położeniem się spać - każcie skuteczne rozwiązanie jest dobre. Medytujmy konsekwentnie, a na pewno dostrzeżemy różnicę.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...