SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Walka z depresją za pośrednictwem diety

Napisane 05.11.2020 przez admin

Tagi: zdrowie psychika dieta

Wydaje się, że w większości przypadków pokarmy regulują nastrój poprzez wpływ na serotoninę, jeden z najbardziej interesujących neuroprzekaźników mózgu. Jedzenie potraw, które mogą zmniejszyć ilości serotoniny w tkance nerwowej, sprzyjać może pogorszeniu nastroju, depresjom i lękom. Pokarmy, które przyczyniają się do utrzymania prawidłowego poziomu serotoniny w mózgu, pomagają utrzymać lepszy nastrój. Niektóre leki przeciwdepresyjne działają poprzez układ serotoniny. Substancje peptydowe, uwalniane z przewodu pokarmowego w czasie jedzenia, także mogą działać na mózg i na zakończenia nerwu błędnego, który przesyła impulsy do mózgu. Znany i raczej nie kwestionowany jest fakt korzystnego wpływu węglowodanów na nastrój, zwłaszcza w chandrach okresu przedmiesiączkowego i sezonowych zaburzeniach nastroju (SAD). Ostatnio stwierdzono, że kwas foliowy może mieć również korzystny wpływ na psychikę. Pokarmy o działaniu przeciwdepresyjnym to kofeina, imbir, miód, cukier. Składniki pokarmowe działające przeciwdepresyjnie to węglowodany (cukier, miód, makaron, chleb, przetwory zbożowe, herbatniki, ciasta), kofeina (kawa, herbata, czekolada, cola), kwas foliowy (zielono listne warzywa, strączkowe), selen (ryby i owoce morza, ziarna, orzechy).

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Jak leczyć Jaskrę
Następny artykuł:Walka z bólem. Domowy sposoby

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Karmienie piersią

Ważną kwestią, jeśli karmisz piersią, jest odpowiednia ilość pokarmu. Aby nie mieć z tym problemu, powinnaś ważyć trochę więcej i do przeciętnej dziennej dawki 2000 kcal dołożyć około 500 kcal. Powinnaś też więcej pić i pilnować, by twoja dieta była wystarczająco odżywcza. Warto przez cały ten okres za

Czytaj więcej...