SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Równowaga układu hormonalnego kobiety

Napisane 05.11.2020 przez admin

Tagi: zdrowie kobieta dieta

Gdy organizm kobiety przestaje produkować estrogeny, rozpoczyna się okres menopauzy. Niekiedy związane są z tym nieprzyjemne objawy, takie jak uderzenia gorąca i zaburzenia nastroju. Niedobór estrogenów może także zwiększać ryzyko występowania chorób serca i osteoporozy w późniejszych latach. Wydaje się, że można zapobiec nagłemu spadkowi poziomu estrogenów poprzez spożywanie pokarmów, które zwiększają poziom tych hormonów w ustroju, zmniejszając zarazem przykre objawy klimakterium. Dr Mark Messina, specjalista do spraw żywienia, uważa, że jest to możliwe i zaleca jedzenie soi i siemienia lnianego, twierdząc, że pozwala to podwyższyć poziom estrogenów u kobiet po menopauzie. Prof. Mark I. Wahlqvist z Uniwersytetu Wiktorii w Monash, w Australii, potwierdził takie działanie soi i siemienia lnianego w badaniach na zwierzętach. Następnie podawał kobietom po menopauzie mączkę sojową (40 g dziennie) i kiełki siemienia lnianego (30 g dziennie). skuteczność tej diety kontrolował badaniami cytohormonalnymi, czyli oceną wymazów pochwowych (komórki nabłonka pochwy są różne przy różnych poziomach hormonów żeńskich). Po dwóch tygodniach prof. Wahlqvist stwierdził u tych kobiet prawidłowy obraz komórek. Aktywność estrogenową mają tylko wysokobiałkowe produkty sojowe, czyli fasola sojowa, białko sojowe, Uważa się, że olej sojowy i sos sojowy nie mają takiego działania.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Picie kawy zwiększa ryzyko osteoporozy
Następny artykuł:Otręby pszenne

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Gdy łapie Cię skurcz

Niektórzy z was zapewne znają to z własnego doświadczenia, czując się wyśmienicie nagle chwyta cię przejmujący ból, jakby pod skórą coś się zasupłało. Czasem bardziej to przypomina narastające zaciskanie się mięśnia, co stopniowo cię wyhamowuje. Tak się dzieje, gdy mięsień kurczy się samoistnie, wbrew na

Czytaj więcej...