SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Rekonwalescencja po porodzie

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: zdrowie macierzyństwo sport

Z oczywistych względów chirurgiczne zabiegi, jak cesarskie cięcie, wydłużą okres regeneracji; po porodzie pochwowym bez komplikacji znacznie szybciej wrócisz do normy. Pamiętaj, że jeśli miałaś nacięcie krocza, zostaną ci szwy i będziesz potrzebowała więcej czasu, by wszystko się zagoiło. Ćwiczeniami, które możesz wykonywać od razu po porodzie, są kwiczenia Kegla na mięśnie dna miednicy. Oprócz nich, kiedy tylko poczujesz się w pełni sił, a lekarze wyrażą zgodę, możesz zacząć ostrożnie wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha. Aby dojść do formy sprzed porodu twoje ciało potrzebuje około sześciu tygodni, pamiętaj aby się nie spieszyć i dać sobie czas na spokojne dochodzenie do formy. Po chirurgicznym zabiegu, jak cesarskie cięcie, musisz zachować zdrowy rozsądek - kluczowe słowa to umiar i stopniowa intensyfikacja. Zanim zaczniesz, najpierw upewnij się, że twój lekarz albo położna nie widzą przeciwwskazań; przedyskutuj z nimi, jak szybko możesz przywrócić ćwiczeniami pełną sprawność kondycyjną. Zacznij od lekkich ćwiczeń i aktywności fizycznej niewymagającej dużego wysiłku, na przykład pływania. Pomyśl też o zapisaniu się na zajęcia poporodowe, by sobie ułatwić powrót do formy. Uwaga zbyt intensywnych ćwiczeń na tak zwanym trenażerze eliptycznym (orbitreku), gdyż obciążają krzyż. Jednym z lepszych sposobów na aktywność sercowo-naczyniową jest dołączenie do grupy innych świeżo upieczonych mam i uczestniczenie w zajęciach typu "mama ze spacerówką". Pamiętaj jednak, że intensywny marsz i pchanie przed sobą wózka spacerowego nie jest łatwe. Mięśnie intensywnie pracują , bądź więc ostrożna i zwiększaj intensywność bardzo stopniowo. Tego typu aktywność ruchowa, jeśli wszystko robi się prawidłowo, jest świetnym treningiem górnej części ciała, jak również dobrym wstępem do podjęcia na nowo ćwiczeń aerobowych.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Odżywki i suplementy
Następny artykuł:Karmienie piersią

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Żurawina na zakażenie układu moczowego

Pij sok z żurawin, by uniknąć nawrotów zakażeń pęcherza moczowego. Jest to odwieczna metoda, potwierdzająca się także współcześnie. Przez wiele lat lekarze sądzili, że żurawiny działają po prostu zakwaszające na mocz, co jest czynnikiem przeciwbakteryjnym. Obecne badania wskazują jednak także i inne drogi dz

Czytaj więcej...