SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Prawidłowa dieta w czasie ciąży

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: żywność dieta ciąża

Kiedy jesteś w ciąży, musisz konsumować dziennie około 300 kcal więcej niż zwykle przez wzgląd na rozwój dziecka. Jak już wiemy, to twój organizm decyduje, że dziecko ma priorytet w odżywianiu. Z tego, co zjesz, najpierw dziecko„zagospodaruje" tyle, ile jest mu potrzebne. Jeśli więc niewłaściwie się odżywiasz, poczujesz się, jak wyschnięta łupina! Jeśli dziecko nie znajdzie dość składników odżywczych z twojej diety, to na przykład pobierze wapń z twoich kości, by go dostarczyć sobie, co dla ciebie oznacza większe ryzyko osteoporozy w późniejszym okresie życia. Tak więc pilnuj, by to, co jesz, miało odpowiedniej wartość odżywczą. Warto zwiększyć spożycie wapnia i żelaza, na przykład formie suplementów razem z witaminami prenatalnymi. Zadbaj też o to, by twoja dieta była bogata w niezbędne kwasy tłuszczowe - zwłaszcza omega-3 jest bardzo korzystny dla rozwoju układu nerwowego i mózgu dziecka. Kiedy minie pierwszy trymestr ciąży, a wraz z nim mdłości, które do tej pory mogłaś odczuwać, już nie będzie tak ciężko. Na lunch możesz np.  zjeść konserwowego łososia z ościami i skórą (świetne źródło wapnia i niezbędnych tłuszczów) dodać do tego awokado, z pieczonymi ziemniakami albo w formie kanapki. Czasem może pomóc węglowodanowy napój, uważaj jednak, by konsumowane przez ciebie napoje nie zawierały dodatkowych składników, których powinnaś się wystrzegać. Mozę ci się przydarzyć wewnętrzna rozterka między przemożną ochotą na czekoladowe babeczki, a poczuciem, że powinnaś jeść bardziej odżywcze rzeczy, ale nie przejmuj się tym za bardzo - drobna zachcianka od czasu do czasu to nic złego. W drugim trymestrze zmiany hormonalne będą już wspomnieniem przez co zmieni się też twoje podejście do jedzenia. Możesz jednak zacząć odczuwać zgagę, co wiąże się z faktem, że twoje dziecko zajmuje coraz większą przestrzeń. Przerzuć się na podjadanie - jedz mniej ale częściej. Dobrze się nawadniaj i nie dopuszczaj do przegrzania ciała. Podczas ciąży temperatura tułowia jest wyższa z racji tego, że twoje ciało absorbuje ciepło emitowane przez dziecko. Jeśli się zgrzejesz, temperatura twojego dziecka również wzrośnie co potencjalnie jest niebezpieczne.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Karmienie piersią
Następny artykuł:Alkohol czyli puste kalorie

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Reumatyzm a nietolerancja laktozy

Jeśli cierpisz na reumatyzm, spróbuj odstawić mleko i przetwory mleczne na tydzień i obserwuj, czy objawy ustępują. To prosty, szybki test, który może dać zaskakujące rezultaty. Jest wiele dowodów na to, że pokarmy mleczne są u wielu osób istotnym czynnikiem w chorobie reumatycznej. Dla przykładu: dr Richard Panus

Czytaj więcej...