SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Otręby ryżowe

Napisane 31.10.2020 przez admin

Tagi: zdrowie dieta

Jako superśrodka przeczyszczającego spróbuj otrąb ryżowych, które są w tym celu używane w Azji od bardzo dawna. Można je kupić sklepach ze zdrową żywnością. Dr Read stwierdził, że otręby ryżowe przewyższają po względem swego działania przeczyszczającego otręby pszenne. "Nie spodziewaliśmy się takiej różnicy" - mówi dr Read. .Do wniosków takich doszedł poszukując zamienników smakowych dla otrąb pszennych. Grupę młodych zdrowych mężczyzn badał on przez dziesięć dni, podając 40 g otrąb pszennych lub 70 g otrąb ryżowych łub nie podając jakichkolwiek dodatków wysokoresztkowych. Przeliczona zawartość masy włóknistej dla obu rodzajów otrąb była taka sama i wynosiła 15g. Otręby były spożywane w porach posiłków i popijane płynami. Oba rodzaje otrąb zwiększały częstość i efektywność wypróżnień, jednak działanie otrąb ryżowych wyraźnie przeważało. Badani, którzy je jedli, mieli o 25% większą ruchomość jelit i lepsze wydalanie. Przyspieszenie pasażu jelitowego było takie samo dla obu rodzajów otrąb. Nie stwierdzono żadnych różnic we wpływie na tworzenie gazów jelitowych, konsystencję stolca czy łatwość wypróżnienia. Dr Read przypuszcza, że duża zawartość skrobi w otrębach ryżo wych może pobudzać aktywność bakterii jelitowych, co zwiększa objętość stolca. Uważa też, że również otręby owsiane mają pewne właściwości przeczyszczające. Czubata łyżka nieprzetworzonych otrąb pszennych każdego dnia wystarczy zazwyczaj dla zwalczenia zaparcia.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Czosnek leczy nadciśnienie
Następny artykuł:Jedzenie z witaminą C

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Tłuszcze nasycone

Tłuszcze to równie popularny temat rozmów, co pogoda, polityka i piłka nożna. Nie bez powodu. Tłuszcz tłuszczowi nierówny. Niektóre są dla nas dobre (te nienasycone), inne (nasycone) są złe. Ponadto tłuszcz zawiera niemal dwa razy tyle kalorii ile proteiny i węglowodany, więc niezależnie od konsekwencji zdrwotnyc

Czytaj więcej...