SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Kontrola wagi podczas odchudzania

Napisane 24.10.2020 przez admin

Tagi: dieta waga sport

Jeśli jednym z twoich celów jest zrzucenie nadwagi, wybierz dzień tygodnia, w którym będziesz się ważyć i rób to zawsze o tej samej porze tego samego dnia, mając na sobie to samo ubranie. Wynik ważenia zapisuj. Nie wpadaj w pułapkę ważenia się częściej, gdyż może się to przerodzić w obsesję na punkcie wagi. Ciężar się zmienia w ciągu dnia, a u kobiet dodatkowo wraz z hormonalnymi fluktuacjami cyklu menstruacyjnego. Ponadto waga nie pokazuje pełnego obrazu. Mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, kiedy więc twoje ciało zaczyna nabierać pożądanych kształtów, nawet jeśli czynisz postępy, na wskaźniku wagi tego nie dojrzysz! Twoja sylwetka zmieni się i uzyskasz szczupły, wysportowany, atrakcyjny wygląd, mięśnie ważą więcej niż tłuszcz. Pamiętaj, że znaczenie więcej się dowiesz o swoich postępach, jeśli zmierzysz skład swojego ciała. Standardowe wagi łazienkowe podają jedynie całkowity ciężar ciała, ale nie rozróżniają między ważącym 70 kg, dobrze umięśnionym osobnikiem, a kimś ważącym tyle samo, kto jest zwyczajnie otyły. Są dostępne na rynku wagi, które potrafią to robić. Pracują na zasadzie analizy impedancji bioelektrycznej; są wyposażone system pomiaru składu ciała, który daje kilka odczytów, w tym ilość tłuszczu w ciele i masę mięśni. Oczywiście taki pomiar daje znacznie prawdziwszy obraz. Zawartość tłuszczu w organizmie jest istotnym czynnikiem w utrzymywaniu kontroli nad ciężarem własnego ciała - tłuszcz potrzebuje mniej kalorii niż mięśnie, więc im mniej masz tłuszczu, a więcej mięśni, tym więcej kalorii możesz zjeść, zanim zaczniesz przybierać na wadze. Jeśli więc zaczniesz często słyszeć uwagi typu: "Och, ale schudłeś", mimo że twoja waga tego nie wykazuje, to dlatego, że twoja sylwetka zmieni się i uzyskasz szczupły, wysportowany, atrakcyjny wygląd.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:
Następny artykuł:Wszystko o proteinach

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Walka z bólem. Domowy sposoby

Nowe odkrycia dotyczące dwóch składników powszechnie wstępujących w pokarmach ukazują, w jaki sposób to, co jemy, może wpływać na odczuwanie bólu. Jednym z tych składników jest kofeina. Ostatnio potwierdzono jej własne łagodne działanie przeciwbólowe, niezależnie od jej wspomagającego działania różnych pre

Czytaj więcej...