SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Karmienie piersią

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: macierzyństwo dziecko dieta

Ważną kwestią, jeśli karmisz piersią, jest odpowiednia ilość pokarmu. Aby nie mieć z tym problemu, powinnaś ważyć trochę więcej i do przeciętnej dziennej dawki 2000 kcal dołożyć około 500 kcal. Powinnaś też więcej pić i pilnować, by twoja dieta była wystarczająco odżywcza. Warto przez cały ten okres zażywać dobry suplement wapniowy. Wbrew obiegowej opinii, badania naukowe dowodzą, że aktywność ruchowa w okresie, kiedy karmisz piersią, nie wpływa w żaden sposób na smak mleka. Relacje na temat kwasu mlekowego który jakoby podrażnia kubki smakowe dziecka, to nonsens w przeciwieństwie do zbyt dużej ilości kapusty, przypraw lub szampana, które tak mogą działać. Lepiej jest odciągać pokarm albo karmić piersią dzięki temu będziesz mieć pewność, że dziecko nie będzie głodne, jeżeli wrócisz późnym wieczorem. Warto zaznaczyć, że mleko, które odciągniesz rano, będzie bardziej kremowe i obfitsze, a dziecko, gdy dostanie butelkę przed pójściem do łóżka, szybciej zaśnie. Nie należy też stresować się gdyż może to negatywnie wpłynąć na ilość pokarmu, po stresującym lub wyczerpującym fizycznie dniu możesz wieczorem nie mieć mleka. Warto karmić dziecko naturalnie piersią, zapewnia to szybszy powrót do ciężaru ciała z okresu sprzed ciąży, a macica szybciej się skurczy do normalnych rozmiarów. Dodatkowo mleko matki nie tylko odżywia, ale również chroni dziecko. Mleko matki zawiera bardzo dużo żywych składników takich jak komórki macierzyste, krwinki białe oraz przydatne bakterie - jest to tak naprawdę kompleksowa bioaktywna ochrona twojego dziecka, która dostarcza przeciwciał które będą chronić twoje dziecko pomagając mu w prawidłowym rozwoju.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Tłusta dieta obniża testosteron

Cóż za wstrząs! Ukazuje się filmowych bohaterów, twardych mężczyzn, jako zdecydowanych zjadaczy mięsa, które jakoby daje im supersiłę i supermęskość. Wydaje się, że w rzeczywistości jest inaczej spożywanie nadmiaru mięsa może raczej przerobić ich na chucherkowatych słabeuszy. Jedzenie mięsa wraz z tłuszcz

Czytaj więcej...