SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Jedzenie z witaminą C

Napisane 31.10.2020 przez admin

Tagi: zdrowie dieta

Jedz warzywa i owoce o wysokiej zawartości witaminy C, mogą pomóc w zapobieganiu nowotworom, niezależnie od płci i wieku. Witamina C jest znanym czynnikiem przeciwdziałającym chorobom nowotworowym. Jej zapobiegawcze działanie przeciw nowotworowe wynika z analizy dwunastu badań przeprowadzonych w Kanadyjskim Instytucie Badań nad Rakiem, jedzenie zbyt małych ilości witaminy C może być bardziej niekorzystne niż spożywanie zbyt dużych ilości tłuszczów zwierzęcych. Naukowcy polecają spożywanie warzyw i owoców w takiej ilości, by dostarczyć 380 mg witaminy C dziennie. Jest to dziewięciokrotnie więcej niż podstawowa zalecana dawka dzienna, ale nie jest to trudne do osiągnięcia. Wydaje się, że spożywanie takich ilości witaminy C może zmniejszyć ryzyko raka u kobiet o około 16%. Badania naukowców wykazały również zabezpieczające działanie witaminy C u kobiet po menopauzie, które ograniczyły jednocześnie spożycie tłuszczu zwierzęcego. Samo ograniczenie tłuszczu w diecie spowodowało spadek o 10% ryzyka raka, jednoczesne zwiększenie spożycia witaminy C o 24%. Obszerne badanie przeprowadzone we Włoszech także potwierdziło szczególne znaczenie spożywania zielonych warzyw liściastych bogatych w witaminę C, beta-karoten przeciwutleniacze. Kobiety, które jadły więcej niż jedno zielone warzywo dziennie, miały trzykrotnie mniejsze ryzyko zachorowania na raka.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Walka z depresją za pośrednictwem diety

Wydaje się, że w większości przypadków pokarmy regulują nastrój poprzez wpływ na serotoninę, jeden z najbardziej interesujących neuroprzekaźników mózgu. Jedzenie potraw, które mogą zmniejszyć ilości serotoniny w tkance nerwowej, sprzyjać może pogorszeniu nastroju, depresjom i lękom. Pokarmy, które przyczynia

Czytaj więcej...