SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Jak wzmocnić Układ Odpornościowy

Napisane 29.10.2020 przez admin

Tagi: zdrowie żywność dieta

Polecane

Jedz pokarmy bogate w cynk. Twój układ odpornościowy nie może funkcjonować na wysokich obrotach, jeśli nie ma dość cynku. Mikroelement ten jest niezbędny na wielu etapach działania układu odpornościowego, włączając w to wytwarzanie przeciwciał, komórek limfocytów T i innych krwinek białych. Zwierzęta z niedoborem cynku nie są w stanie zwalczyć inwazji bakteryjnych, wirusowych i pasożytniczych. Dorośli i dzieci z niedoborem cynku częściej się przeziębiają i mają zakażenia dróg oddechowych. Cynk może także działać niejako odmładzająco na układ odpornościowy, jak twierdzi dr Novera H. Spector, naukowiec z Amerykańskiego Instytutu Zdrowia. Wyjaśnia on, że cynk może zapobiegać osłabieniu funkcji układu odpornościowego, co w sposób nagły występuje po 60 roku życia. Po osiągnięciu tego wieku grasica, gruczoł grający bardzo ważną rolę w układzie odpornościowym, zaczyna się gwałtownie kurczyć. Grasica wydziela tymulinę, hormon stymulujący produkcję limfocytów T. Gdy grasica się zmniejsza, maleje też wydzielanie tymuliny. Przeprowadzone we Włoszech badania starych myszy wykazały, że codzienne podawanie cynku powodowało w 80% odrost grasicy i znaczny wzrost aktywnych hormonów oraz komórek (limfocytów T), pomagających zwalczać infekcje. Gdy dr Nicola Fabris z Włoskiego Ośrodka Geriatrycznego w Ankonie podawał codziennie 15 mg cynku małej grupie osób po 60 roku życia, limfocytów T we krwi skoc2yi tak wysoko, że prawie dorównywał poziomom stwierdzanym u młodych ludzi. Największym źródłem cynku są ostrygi. 85 g surowych ostryg zawiera 63 mg cynku. 85 g wędzonych ostryg zawiera 103 mg.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Ostre jedzenie podrażnia
Następny artykuł:Mała ruchliwość plemników

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Walka z depresją za pośrednictwem diety

Wydaje się, że w większości przypadków pokarmy regulują nastrój poprzez wpływ na serotoninę, jeden z najbardziej interesujących neuroprzekaźników mózgu. Jedzenie potraw, które mogą zmniejszyć ilości serotoniny w tkance nerwowej, sprzyjać może pogorszeniu nastroju, depresjom i lękom. Pokarmy, które przyczynia

Czytaj więcej...