SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Gdy łapie Cię skurcz

Napisane 27.10.2020 przez admin

Tagi: zdrowie żywienie dieta

Niektórzy z was zapewne znają to z własnego doświadczenia, czując się wyśmienicie nagle chwyta cię przejmujący ból, jakby pod skórą coś się zasupłało. Czasem bardziej to przypomina narastające zaciskanie się mięśnia, co stopniowo cię wyhamowuje. Tak się dzieje, gdy mięsień kurczy się samoistnie, wbrew naszej woli. Istnieją różne typy skurczy i rozmaite są ich przyczyny, począwszy od kłującego bólu poniżej żeber, który każdy z nas kiedyś doświadczył; jego częstym powodem jest szybki, płytki albo nieregularny oddech, a środkiem zaradczym głębokie, regularne wdechy i wydechy. Istnieje skurcz wywoływany przez złe odżywianie albo odwodnienie - na przykład niedobór magnezu, sodu i potasu w organizmie. Zdarza się również, że skurcz sygnalizuje uszkodzenie mięśnia. Jeśli podejrzewasz ten ostatni wariant to zwróć się o pomoc medyczną. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym typowym sytuacjom, w których łapią nas skurcze. Odwodnienie - utrzymanie odpowiedniej równowagi elektrolitów (głównie sodu i potasu, ale także magnezu) i wody to niezbędny warunek, by nasze komórki i organy mogły funkcjonować. Jedną z takich funkcji jest regulowanie ilości wody w organizmie. Jeśli się nie nawodniłeś w wystarczającym stopniu, będziesz miał zbyt wysoką koncentrację elektrolitów w mięśniach, co może wywołać skurcz. Kiedy tylko poczujesz pierwsze oznaki odwodnienia, poszukaj cienia i uzupełnił płyny. Nadmierne nawodnienie - jeśli z kolei wypijesz za dużo wody, możesz podtopić swoje komórki i organy, zaburzając równowagę elektrolityczną w drugą stronę poprzez rozcieńczenie zapasu soli V twoim ciele, co doprowadzi do ich niedoboru. Ten stan nazywa się hiponatremią. Kluczem do sukcesu, jak zawsze, jest równowaga. Wypracuj sobie podczas treningów indywidualny poziom nawodnienia, który jest najlepszy dla ciebie, abyś wiedział, jak się zachowuje twoje ciało, i nie zostawiał niczego przypadkowi w dniu zawodów. Posiłki - poeksperymentuj z różnymi ilościami i typami żywności, by się dowiedzieć co najlepiej się sprawdza w twoim przypadku. Każdy musi w tej kwestii wypracować sobie własne zasady, ale ta generalna jest taka, by jeść lekko ale często dobrze zbilansowane odżywcze posiłki i pić wodę.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Węglowodany złożone i proste
Następny artykuł:Ostre jedzenie podrażnia

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Jedzenie z witaminą C

Jedz warzywa i owoce o wysokiej zawartości witaminy C, mogą pomóc w zapobieganiu nowotworom, niezależnie od płci i wieku. Witamina C jest znanym czynnikiem przeciwdziałającym chorobom nowotworowym. Jej zapobiegawcze działanie przeciw nowotworowe wynika z analizy dwunastu badań przeprowadzonych w Kanadyjskim Instytucie B

Czytaj więcej...