SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Czosnek leczy nadciśnienie

Napisane 31.10.2020 przez admin

Tagi: zdrowie dieta

Czosnek to legendarny lek ludowy, stosowany od wieków także w leczeniu nadciśnienia. Działanie jego potwierdziły współczesne badania. W Niemczech, gdzie czosnek jest bardzo popularny, podawano dostępny w aptekach wyciąg czosnku w tabletkach, uzyskując (u osób z łagodnym, umiarkowanym nadciśnieniem tętniczym). Średnio wartości ciśnienia po trzech miesiącach stosowania czosnku spadły z 171/102 do 152/89 mm Hg. W grupie przyjmującej placebo ciśnienie nie uległo zmianie. Interesujące, że działanie czosnku nasilało się w miarę upływu czasu, co sugeruje, że występuje tu swego rodzaju efekt kumulacji. Czosnek prawdopodobnie obniża ciśnienie tętnicze przynajmniej częściowo poprzez relaksujące działanie na mięśnie gładkie naczyń krwionośnych, powodując ich rozszerzanie. Taki mechanizm potwierdzono u zwierząt, którym podawano sok z czosnku. Naukowy z Uniwersytetu Jerzego Waszyngtona podają, że zarówno czosnek, jak i cebula zawierają znaczne ilości adenozyny która działa rozkurczające na mięśnie gładkie. Jedzenie cebuli może zatem także pomóc obniżyć ciśnienie tętnicze krwi, zwłaszcza że dodatkowo zawiera ona niewielkie ilości prostaglandyn Al i E, które również tak działają. Uwaga wpływ na obniżenie ciśnienia krwi mają czosnek i cebula zarówno gotowane, jak i surowe, wydaje się jednak, że surowy czosnek jest bardziej skuteczny.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Tłuste ryby są najzdrowsze
Następny artykuł:Otręby ryżowe

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Zacznij regularnie medytować

Głównym celem medytacji jest pozbycie się stresu poprzez wyciszenie centralnego układu nerwowego. Wraz z wyciszeniem tego układu zaczynamy żyć chwilą obecną, jednoczymy się ze swoim ciałem, umysłem i duszą. Medytacja uspokaja ciało i umysł, co pozwala nam poradzić sobie z uczuciami będącymi źródłem stresu -

Czytaj więcej...