SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

Napisane 06.11.2020 przez admin

Tagi: zdrowie sport psychika

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania substancji chemicznych przeciwdziałających odczuwaniu stresu. Warto przypomnieć sobie o reakcji typu "walcz-lub-uciekaj". Ćwiczenia fizyczne stanowią jakby imitację tej reakcji - są zatem dla naszego organizmu sygnałem, że spełnił już swoje zadanie powrócić do normalnego funkcjonowania. Po zakończeniu ćwiczeń nasz organizm uznaje, że niebezpieczeństwo zostało zażegnane i przyszedł czas na rozpoczęcie fazy relaksacji. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobranie takiego programu ćwiczeń, który odpowiadać będzie naszemu stylowi życia. Jeśli lubimy spędzać czas w domu, wybierzmy ćwiczenia, które możemy wykonywać, nie wychodząc na zewnątrz . dobrym rozwiązaniem jest w takim przypadku joga albo pilates. Nawet tai chi można ćwiczyć w domowym zaciszu. Jeśli wolimy ćwiczenia grupowe, możemy zapisać się na zajęcia ruchowe. Kluby fitness oferują nam szeroką gamę możliwości, przy czym większość z nich oferuje nam zajęcia grupowe, usługi osobistych trenerów oraz masażystów. Nie zapominajmy też o spacerach, które są przecież darmowe. Problem z radzeniem sobie ze stresem oraz ze stosowaniem technik relaksacji polega na tym, że wymagają one od nas poświęcenia i wysiłku. W związku z powyższym wybrane przez nas techniki powinny sprawiać nam przyjemność. Dlatego też tak ważny jest wybór takiej metody (lub metod), która będzie nam odpowiadać. Jeśli nie odpowiadają nam przedstawione tu techniki, opracujmy jakąś własną, która będzie dla nas źródłem przyjemności, a jednocześnie będzie skuteczna. Kiedy już dokonamy wyboru, korzystajmy z danego programu przez miesiąc. Dopiero po takim czasie podejmijmy decyzję, czy spełnia on nasze oczekiwania, czy też nie. Technika, którą wybierzemy (może być ich oczywiście więcej), powinna sprawiać nam radość. Warto też namówić do wspólnych zajęć naszych przyjaciół.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Uważaj na słodzik zawierający sorbitol
Następny artykuł:

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Tłuste ryby są najzdrowsze

Nic nie jest w stanie przewyższyć ryb bogatych w cudowne omega-3 kwasy tłuszczowe w ich działaniu na układ krzepnięcia. Większość naukowców przypisuje działanie ryb, chroniące serce przed chorobami, przede wszystkim ich wpływowi na układ krzepnięcia. Większość naukowców przypisuje działanie ryb, chroniące se

Czytaj więcej...