SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Alkohol czyli puste kalorie

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: dieta alkohol kalorie

Napoje alkoholowe w zasadzie nie mają żadnych wartości odżywczych. Dodatkowym minusem jest to, że zawierają dużo kalorii. Wystarczy, że w drodze do domu zatrzymasz się na kilka drinków z przyjaciółmi, a na koniec szampańskiego wieczoru odkryjesz że właśnie wchłonąłeś połowę tego, ile wynosi twoje dzienne zapotrzebowanie kalorii. Kufel beczkowego piwa może zawierać od 140 (jasne piwo) do 200 kcal (ciemne piwo). Lampka wytrawnego wina to około 105 kcal, ale w przypadku wina deserowego może to być nawet 226 kcal. Tak więc trzy lampki wina do obiadu to dodatkowe 300-400 kcal. Alkohole wysokoprocentowe są pod tym względem równie zgubne, im wyższa zawartość alkoholu, tym więcej kalorii. Klasyczny drink, jak dżin z tonikiem, to 170 kcal, a pojedyncza szklaneczka whisky to około 70 kcal. Oto dopiero puste kalorie. Pamiętaj, alkohol to diuretyk czyli bardzo odwadnia cię, co oznacza, że pustoszy twój zapas elektrolitów. Ponadto zakłóca wewnętrzną równowagę! Patrząc z każdego punktu na właściwości alkoholu nie trudno dojść do wniosku, że warto odpuścić sobie jego duże ilości. Trzeba jednak przyznać, że lampka czerwonego wina kilka razy w tygodniu jest dobra na serce i dostarcza trochę przeciwutleniaczy, jak również poprawia humor - a jeśli pomaga na dobry sen, to tym lepiej. Pamiętajmy, że trzeba czasem pozwolić sobie na małą rozrywkę, więc odmawiajmy sobie wszystkiego!

Polecane

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Węglowodany złożone i proste

Większość specjalistów od żywienia podziela pogląd, że węglowodany powinny stanowić około połowy naszej diety. Bierz pod uwagę, że ilość konsumowanej żywności i płynów może się bardzo różnić w zależności od twojej masy i aktywności fizycznej. Węglowodany złożone są ważniejsze. Pochodzą z owoców,

Czytaj więcej...