SURGIMED: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapraszamy na SURGIMED

Odżywki i suplementy

Czy potrzebuję suplementów diety, czy wystarczy mi to, co zjem? Są dwie szkoły. Według pierwszej, jeśli wiesz, że stosujesz zdrową i zrównoważoną dietę, twój organizm pobiera wszystkie potrzebne mu składniki odżywcze z pokarmów. Według drugiej szkoły, współczesne metody produkcji żywności tak bardzo obniży

Równowaga układu hormonalnego kobiety

Gdy organizm kobiety przestaje produkować estrogeny, rozpoczyna się okres menopauzy. Niekiedy związane są z tym nieprzyjemne objawy, takie jak uderzenia gorąca i zaburzenia nastroju. Niedobór estrogenów może także zwiększać ryzyko występowania chorób serca i osteoporozy w późniejszych latach. Wydaje się, że moż

Gdy łapie Cię skurcz

Niektórzy z was zapewne znają to z własnego doświadczenia, czując się wyśmienicie nagle chwyta cię przejmujący ból, jakby pod skórą coś się zasupłało. Czasem bardziej to przypomina narastające zaciskanie się mięśnia, co stopniowo cię wyhamowuje. Tak się dzieje, gdy mięsień kurczy się samoistnie, wbrew na

Żurawina na zakażenie układu moczowego

Pij sok z żurawin, by uniknąć nawrotów zakażeń pęcherza moczowego. Jest to odwieczna metoda, potwierdzająca się także współcześnie. Przez wiele lat lekarze sądzili, że żurawiny działają po prostu zakwaszające na mocz, co jest czynnikiem przeciwbakteryjnym. Obecne badania wskazują jednak także i inne drogi dz

Polecane

Polecane

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania

Czytaj więcej...

Karmienie piersią

Ważną kwestią, jeśli karmisz piersią, jest odpowiednia ilość pokarmu. Aby nie mieć z tym problemu, powinnaś ważyć trochę więcej i do przeciętnej dziennej dawki 2000 kcal dołożyć około 500 kcal. Powinnaś też więcej pić i pilnować, by twoja dieta była wystarczająco odżywcza. Warto przez cały ten okres za

Czytaj więcej...